14.05.2025 tarih ve 15:15 sularında hastanemiz Çocuk Servisinde tedavisi devam etmekte olan bir hastanın yakını hastasının tedavisinin geç yapıldığını iddia etmiştir. Bu iddia sonrasında görevli hemşire hasta yakınını konu hakkında bilgilendirmiş ve bu bilgilendirmeye rağmen ikna olmayan hasta yakını sesini yükselterek sözel hakaretlerde bulunarak görevli personellere bağırmaya başladı. Daha sonra sözlü saldırısını biraz daha ileri götürüp çalışanların üzerine yürümüş ve ses tonunu yükselterek hakaret etmeye başlamıştır. Bunun üzerine 15.18’ de birim çalışanı tarafından hemen masada bulunan dâhili telefondan “1111” ‘Sözlü ya da fiziksel saldırı’ , “Beyaz Kod” tuşladı ve telefonu kapattı. Acil çağrıyı alan güvenlik personelleri ivedilikle olay yerine intikal etti. Güvenlik personellerini karşısında gören hasta yakını iyice panikleyip ses tonunu yükseltmiş, hakaret ve tehditlerde bulunmaya başlamıştır. Güvenlik görevlileri tarafından tutulan hasta yakını sakinleştirilerek olay yerinden uzaklaştırılıp Hastane polisi tarafından ifadesi alınmak üzere karakola sevk edilmiştir. Şiddete maruz kalan hastane personelleri ise Hastane müdürümüz ve Başhekimiz tarafından yapılan destekle rahatlatılmaya çalışılmıştır. Daha sonra Hastane personeli kendisine yapılan bu şiddetten ötürü Hukuki destek alabilmek için Çalışan Güvenliği Birimine başvurmuş, Hasta yakınından şikâyetçi olmuş ve yasal süreç başlatılmıştır.
Sağlıkta kalite standartları kapsamında yapılması gereken 2025 yılı Beyaz Kod tatbikatları hastanemizde başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Tatbikatlarda görev alan ve emeği geçen tüm personellerimize teşekkür ederiz.